Ликовна радионица са мигрантима у Крњачи

Средња Техничка школа „Дрво арт“ учествује у пројекту  Европске уније „Подршка Европске уније управљању миграцијама у републици Србији“ кроз реализацију малог гранта „Слика-хиљаду речи“. Овај пројекат посвећен је бољем укључивању ученика миграната у редовно образовање. Са тим циљем осмишљене су креативне ликовне радионице, графике и витража, на којима ученици мигранти стварају заједно са ученицима „Дрво арт“ школе, а на тему живота миграната.

Због епидемиолошких услова прва радионица је реализована у кампу Крњача само уз присуство наставника „Дрво арт“ школе, Јелене Костић и Касије Миленковић. У радионици је учествовало дванаесторо деце узраста основне школе. Учесници радионице су се прво упознали са појмом уметничке графике, материјалима и алатима који се користе и били су у прилици и сами да пробају како се ради графички отисак. Користили су посебне ножиће за линорез, графичку боју и ваљак. 

Атмосферу током радионице једна од наставница, Јелена Костић, описала је на следећи начин: „Мој први утисак о кампу је да је веома пријатан амбијент за боравак, са доста предивних људи и деце. Домаћини кампа који су дочекали моју колегиницу и мене су предусретљиви, отворени за сарадњу и за контакт. Деца су дивна, лепо васпитана и талентована. Начин на који размишљају, ствари које показују кроз своје радове, оставио је утисак на мене. Одушевљена сам њиховим начином размишљања и креативношћу, као и како користе свој рад или радове да искажу оно што мисле, шта осећају према себи и према другима, људима и свету око себе. Веома ми се свидело ово искуство и волела бих да наставимо сарадњу и у будуће“.

На следећим радионицама ученици мигранти ће путем видео линка пратити како се даље развијају њихова ликовна решења уз помоћ ученика средњошколаца. На крају пројекта ће бити реализована изложба ових ликовних радова.

Школа са дугом традицијом и бројним признањима, средња Техничка школа „Дрво арт“, школује ученике за трогодишње и четворогодишње профиле у три области: обрада дрвета, пејзажна архитектура и уметност. Током школовања велика пажња се посвећује стручној пракси и сарадњи са социјалним партнерима, а након завршеног школовања ученици лако налазе посао, самозапошљавају се или настављају школовање.